Załóż bezpłatne konto
MENU

Najczęściej zadawane pytania - FAQ

Zawarliśmy poniżej najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości dotyczące świadczonych usług przez serwis Szybkapaka.pl.

 

1. Czym jest SzybkaPaka.pl?

SzybkaPaka.pl to internetowy system umożliwiający wysyłanie tanich przesyłek kurierskich. Świadczymy usługi pośrednictwa w wysyłaniu przesyłek kurierskich o wadze maksymalnej do 1000 kg zarówno na terenie kraju jak i za granicą. Działamy na podstawie podpisanych umów o współpracę z profesjonalnymi firmami kurierskimi: DPD, K-Ex, DHL, UPS i RABEN.

2. Do kogo skierowane są usługi SzybkaPaka.pl?

Do każdego, bez względu na to czy prowadzi firmę czy jest osobą prywatną. Korzystanie z naszego serwisu nie wymaga podpisywania umowy ani jakichkolwiek deklaracji co do ilości wysyłek.
Wystarczy jedynie szybka rejestracja i każdy użytkownik może zarówno zlecać usługi w dowolnym momencie, jak i kontrolować status swoich zamówień.

3. W jaki sposób mogę nadać paczkę?

1. Załóż konto w serwisie www.szybkapaka.pl i zaloguj się.
2. Przygotuj przesyłkę - zważ i zmierz. Pamiętaj aby paczka dobrze zabezpieczona przed uszkodzeniem.
3. Kliknij Zamów kuriera.
4. Wybierz rodzaj przesyłki, wymiary przesyłki i wagę i odznacz ewentualne opcje dodatkowe. Kliknij dalej.
5. Wybierz dzień i przedział godzinowy kiedy kurier może odebrać od Ciebie przesyłkę i wpisz dane nadawcy oraz odbiorcy przesyłki.
6. Jeśli zamawiasz jedną paczkę kliknij przejdź do płatności. Jeśli chcesz wysłać dodatkową paczkę kliknij Dodaj do koszyka zamów kolejną paczkę.
7. Opłać przesyłki postępując zgodnie z instrukcja na stronie płatności.
8. Odbierz wiadomość mail i wydrukuj dokumenty przewozowe które znajdują się mailu w załączniku
10. Czekaj na kuriera. Kurier przyjedzie we wskazanym dniu i przedziale godzinowym zaznaczonym w formularzu zamówienia

4. Czy możliwa jest wysyłka „za pobraniem”?

Tak, wystarczy w opcjach wysyłki wybrać: „pobranie” oraz podać dokładną kwotę pobrania.
Podana kwota pobrania zostanie zwrócona nadawcy na podany przy rejestracji numer konta.
Procedura zwrotu pobrania wygląda następująco:
Kwota pobrania zawracana jest za przesyłki doręczone.
K-Ex – zwrot następuje do 10 dni roboczych
DPD - czwartego dnia roboczego w tygodniu następnym od dnia doręczenia
UPS – 5-7 dni roboczych od daty przekazania pieniędzy kurierowi
DHL - 7-8 dni roboczych od daty przekazania pieniędzy kurierowi

W przypadku gdy w tygodniu rozliczeniowym wypada dzień wolny od pracy zwrot pobrania jest przeniesiony na kolejny dzień roboczy.

Pobranie zwracane jest do nadawcy w przeciągu od 1 dnia roboczego do 10 dni roboczych w zależności od wybranej firmy kurierskiej.

5. Czy mogę zlecić odbiór przesyłki od Nadawcy jeśli jestem Odbiorcą?

Oczywiście. W tym celu należy skontaktować się z Nadawcą przesyłki, aby uzyskać niezbędne informacje dotyczące przesyłki:
-wagę oraz jej wymiary;
-zawartość oraz rodzaj opakowania przesyłki;
Należy posiadać także dokładne dane teleadresowe Nadawcy oraz ustalić dogodny dla Nadawcy termin odbioru przesyłki.
Na podstawie takich informacji należy złożyć i opłacić zamówienie w naszym Serwisie.
Najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać to by przesłać oraz poinformować Nadawcę aby wydrukował wygenerowany przez system list przewozowy. List ten Nadawca musi przekazać Kurierowi wraz z przesyłką.

6.Moja przesyłka waży więcej niż 31kg, czy mogę ją wysłać bez palety?

Tak.
Za pośrednictwem Firmy UPS można wysłać paczkę do 70kg.
W przypadku Firm K-Ex, DPD oraz DHL przesyłki powyżej 31kg. muszą być spakowane na palecie i owinięte folią stretch do palety i od góry.

7.Pomyłka w zamówieniu. Co mam zrobić?

Na pomyłkę są dwa sposoby:
1. Skontaktuj się z naszym biurem telefonicznie, edytujemy Twoje zlecenie i naprawimy błędy.
2. Jeśli pomyłka została zauważona przed dokonaniem płatności, należy anulować zlecenie i rozpocząć je od nowa.
W przypadku dokonania już płatności anulować można tylko te zamówienia, których Przewoźnik nie podjął próby odbioru, wpłacona kwota zwrócona będzie na konto podane podczas składania zamówienia w serwisie www.szybkapaka.pl. Zwrócona kwota pomniejszona będzie o opłaty bankowe i prowizje pobrane przez internetowy system płatności: www.transferuj.pl w wysokości 3% zamówienia (minimum 2 zł netto). Zwrot nastąpi w terminie do 14 dni roboczych od daty zgłoszenia rezygnacji ze zlecenia.


8.Jaki jest czas odbioru zleconych przesyłek?

Zgłoszenia odbioru przesyłek możecie Państwo dokonywać 365 dni w roku, 7 dni w tygodniu, 24h na dobę. Po dokonaniu płatności za przesyłkę Państwa zamówienie jest automatycznie wysyłane do firmy kurierskiej. Potwierdzenie wysłania Państwa zamówienia do firmy kurierskiej stanowi list przewozowy dostępny do pobrania na stronie serwisu.

Odbiór przesyłki przez kuriera uzależniony jest od dwóch czynników:
1. od godziny, w której składane jest zlecenie, oraz
2. od kodu pocztowego nadawcy.

Jeśli zlecenie wysłania przesyłki złożone jest do godziny 11:00 w dniu roboczym – jej odbiór z reguły następuje w tym samym dniu. Natomiast jeśli zlecenie złożone jest po godzinie 11:00 – odbiór może nastąpić następnego dnia roboczego.
Jeżeli Kurier nie odbierze przesyłki w wyznaczonym terminie, prosimy o zgłoszenie zaistniałego faktu za pośrednictwem formularza kontaktowego lub tel, w którym należy opisać zaistniałą sytuację podając numer listy przewozowego.

9. Chcę zmienić datę odbioru przesyłki, jak mam to zrobić?

Aby zmienić datę lub godzinę odbioru przesyłki należy skontaktować się z Biurem szybkapaka.pl pod numerem telefonu 500 380 730 podając nr listu przewozowego.

10. Jaki jest czas doręczenia przesyłek krajowych?
W zależności od wyboru Firmy kurierskiej, czas doręczenia jest różny.
K-Ex - Przewidywany czas dostawy przesyłek do adresatów to następny dzień roboczy po dniu nadania do godziny 17.00. Przez nadanie rozumie się odebranie przesyłki od nadawcy. Nie dotyczy opakowań niestandardowych i dłużycy.
Przesyłki paletowe: do 2 dni roboczych od dnia nadania.
DPD- Planowany czas doręczenia to następny dzień roboczy po dniu nadania.
Istnieje możliwość doręczenia do godz. 9.30 oraz 12.00 następnego dnia roboczego, natomiast są to opcje dodatkowo płatne.
UPS- Planowany czas doręczenia to następny dzień roboczy po dniu nadania.
Istnieje możliwość doręczenia do godz. 9.00 oraz 12.00 następnego dnia roboczego, natomiast są to opcje dodatkowo płatne.
DHL- Doręczenie do końca następnego dnia roboczego po dniu nadania.
Istnieje możliwość doręczenia do godz. 9.00 oraz 12.00 następnego dnia roboczego, natomiast są to opcje dodatkowo płatne. Dodatkowo możliwa jest usługa doręczenia w godzinach 17.00 – 22.00 dla wybranych kodów pocztowych.

11. Czy mogę określić godzinę doręczenia przesyłki do Odbiorcy?

Standardowo Kurierzy dostarczają przesyłki w godzinach Ich pracy tj. pomiędzy 9:00 - 17:00. Istnieje także możliwość dostarczenia Państwa przesyłki do godziny 9:30 lub 12:00 jednak są to usługi dodatkowo płatne, których wysokość określona jest w cenniku.

12. Jakie są sposoby płatności za usługę?

Dbając o wygodę każdego użytkownika naszego serwisu, posiadamy kilka sposobów płatności do wyboru:


-Płatności online (przy zamówieniu każdej przesyłki można od razu ją opłacić poprzez panel transakcyjny dzięki czemu zlecenie zostaje automatycznie przesłane do wybranej firmy kurierskiej) Jest to najszybsza forma złożenia zamówienia usługi.

-Przelew bankowy lub wpłata na poczcie (każdą przesyłkę można zamówić, wybierając tę formę płatności, natomiast włączenie usługi następuje dopiero po przesłaniu drogą mailową do biura szybka paka.pl potwierdzenia płatności np. w formie PDF lub zdjęcia. Wtedy aktywujemy zlecenie i jest przesyłane automatycznie do wybranej firmy kurierskiej)
MBANK 901140 2004 0000 3102 7415 0473

-PayPal (dla posiadaczy karty kredytowej lub środków na koncie PayPal, płatności dokonywane są online i automatycznie włączają usługę - płatności dokonać na adres email: info@marmix.pl 

-Na podstawie zbiorczej faktury VAT z odroczonym terminem płatności. Jednak możliwość taką oferujemy dla klientów, którzy mają podpisaną indywidualna umowę z serwisem SzybkaPaka.pl

Jeżeli zainteresowani są Państwo skorzystaniem z naszych usług z odroczonym terminem płatności, prosimy o przesłanie na adres e-mail: biuro@szybkapaka.pl kopii dokumentów rejestrowych Państwa firmy (NIP, REGON, Wpis do EDG lub odpis z KRS) lub dowodu osobistego.

13. Czy wyświetlane ceny są ostateczne?

Tak, po wpisaniu danych przesyłki, system podaje ceny ostateczne za całą usługę: odbioru i doręczenia przesyłki w systemie „od drzwi do drzwi”.
W cenie usługi zawarte są:
pełna obsługa zlecenia wraz z przekazaniem go do realizacji do Przewoźnika
przesłanie do Państwa listu przewozowego wraz z umożliwieniem bieżącego kontrolowania przesyłki on-line w naszym serwisie
ubezpieczenie przesyłki
odbiór przesyłki przez wybraną firmę kurierską
przewóz oraz dostarczenie przesyłki do Odbiorcy.

14.Czy moja przesyłka jest ubezpieczona?

Wszystkie przesyłki nadane za pośrednictwem naszego serwisu są ubezpieczone.
W cenie przesyłki za pośrednictwem każdej z firm zawarte jest ubezpieczenie w wysokości:
K-Ex – 100zł
DPD- 5000zł
UPS- 323zł
DHL- 500zł

Jeśli wartość Państwa przesyłki jest wyższa od kwoty ubezpieczenia, można ją ubezpieczyć na żądaną kwotę, zaznaczając to w opcjach zamówienia „dodatkowe ubezpieczenie” i wpisując wartość.
Ubezpieczenie na podaną kwotę jest dodatkowo płatne w wysokości:
K-Ex – 1zł
DPD – 30zł
UPS- 5zł
DHL- 2zł

15.Czym jest opłata paliwowa i jaka jest jej wysokość?

Opłata paliwowa jest doliczana do podstawowej ceny przesyłki (nie zawierającej kosztów usług dodatkowych). Wysokość opłaty jest określana na podstawie średnich cen rynkowych oleju napędowego.
Ponieważ ceny paliwa podlegają wahaniom, aktualna wysokość opłaty jest co miesiąc zmieniana, zaś aktualny koszt jest podawany do wiadomości z dwutygodniowym wyprzedzeniem, a wszelkie informacje o jej wysokości znajdziecie Państwo na naszej stronie www.szybkapaka.pl a także na stronach Przewoźników.

16. Czy ponoszę dodatkową opłatę za doręczenie przesyłki do osoby prywatnej?

Nadając przesyłkę za pośrednictwem Firmy K-Ex oraz DPD Polska nie ponosicie Państwo dodatkowych kosztów związanych z doręczeniem przesyłki do osoby prywatnej.
Natomiast za pośrednictwem Firmy UPS pobierana jest opłata w wysokości 3zł, a w Firmie DHL 5zł

17. Nie mam możliwości wydrukowania listu przewozowego, co mam zrobić?
Jeśli nie macie Państwo możliwości wydrukowania listu przewozowego, należy to zaznaczyć w formularzu zamówienia oraz powiadomić biuro SzybkaPaka mailowo bądź telefonicznie, podając numer listu przewozowego.
W zależności od wybranej Firmy kurierskiej obowiązują następujące zasady:

K-Ex – jeśli oddział zostanie o tym poinformowany przed wyjazdem kuriera z magazynu – kurier przyjedzie z Państwa listem przewozowym w dwóch egzemplarzach (jeden zostaje przyklejony do przesyłki a drugi podpisany przez kuriera zostaje u Państwa jako potwierdzenia nadania)
Jeśli kurier przyjedzie bez wydrukowanego listu przewozowego, należy napisać na przesyłce numer listu, aby kurier mógł okleić przesyłkę prawidłową dokumentacją przewozową w magazynie. Brak możliwości wydrukowania listu nie jest obciążany dodatkową opłatą.
DPD- kurier powiadomiony o braku listu przewozowego, przyjeżdża z pustymi dokumentami do wypisania ręcznie w miejscu nadania. Należy pamiętać aby nadawca znał dane dostawy przesyłki, aby móc przekazać je kurierowi. Należy sprawdzić poprawność wpisanych danych przez kuriera oraz odebrać podpisane potwierdzenia nadania. Jeśli przesyłkę będzie przekazywać osoba trzecia, nieznająca danych odbiorcy- należy przesyłkę opisać np. markerem. Brak możliwości wydrukowania listu nie jest obciążany dodatkową opłatą.
UPS – podczas składania zamówienia należy odznaczyć opcję „Mam możliwość wydrukowania listu”, kurier przyjedzie z dokumentacją przewozową (list przewozowy i potwierdzenie nadania). Brak możliwości wydrukowania listu jest obciążany dodatkową opłatą w wysokości 16zł
DHL- podczas składania zamówienia należy odznaczyć opcję „Mam możliwość wydrukowania listu”, kurier przyjedzie z dokumentacją przewozową (list przewozowy i potwierdzenie nadania). Brak możliwości wydrukowania listu jest obciążany dodatkową opłatą w wysokości 11zł


18. Jak wydrukować list przewozowy?

Dokumenty przewozowe tj. list przewozowy oraz potwierdzenie przekazania zostają do Państwa wysyłane mailem na podany podczas zamówienia adres. Załączniki te są w formie PDF i do ich wydruku można użyć zarówno drukarki atramentowej jak i laserowej. Jednak, ze względu na jakość i trwałość wydrukowanych kodów kreskowych, sugerujemy posługiwanie się drukarką laserową.

Wydrukowany list przewozowy należy wręczyć Kurierowi wraz z przesyłką. Jeżeli Kurier z jakiegoś powodu nie chciał przyjąć wydrukowanego listu przewozowego, chciał wypisać własny ręcznie lub też zażądał od Państwa dodatkowej opłaty za przesyłkę, należy niezwłocznie skontaktować się z nami w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.

19. Jak prawidłowo zapakować przesyłkę?

Przesyłki standardowe to przesyłki w kartonie, stanowiące formę sześcianu. Karton należy zabezpieczyć folią stretch lub taśmami, tak aby zapobiec jakimkolwiek uszkodzeniom, otarciom, pęknięciom. Przesyłane przedmioty muszą również być zabezpieczone wewnątrz kartonu aby nie uszkodziły się podczas transportu. Należy też pamiętać aby oprócz wpisania w zamówieniu informacji o zawartości Państwa przesyłki, trzeba umieścić ostrzeżenia na kartonie np. Uwaga szkło, Nie rzucać, Telewizor.

20. Czego nie mogę wysłać?

Przewoźnik zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia i wykonania usługi, jeżeli przesyłka zawiera:
- przesyłka zawierają rzeczy niebezpieczne lub mogące wyrządzić szkodę osobom lub w mieniu,
w tym w szczególności: materiały łatwopalne, wybuchowe lub radioaktywne, substancje żrące lub
cuchnące, broń i amunicję;
- przesyłka zawiera narkotyki lub leki i środki psychotropowe, za wyjątkiem przedmiotów
wysyłanych w celach naukowych lub medycznych przez ustawowo do tego upoważnione
instytucje;
- przesyłka zawierają żywe rośliny i zwierzęta;
- przesyłka zawiera zwłoki, szczątki ludzkie lub zwierzęce;
- przesyłka ma na opakowaniu lub w widocznej części zawartości napisy lub rysunki naruszające
dobra chronione przez prawo;
- przesyłka, ze względu na swoje właściwości uniemożliwia wykonanie usługi spedycyjnej i
dokonanie przewozu przy użyciu posiadanych środków i urządzeń transportowych;
- przesyłka zawiera dzieła sztuki, antyki, kamienie i metale szlachetne w jakiejkolwiek postaci lub
formie, waluty, zbywalne papiery wartościowe, certyfikaty i jakiekolwiek inne walory zbywalne;
- przesyłka jest w opakowaniu mogącym zabrudzić lub w inny sposób uszkodzić pozostałe
przesyłki;
- przewóz przesyłki jest zakazany z mocy ogólnych przepisów prawa;
- przesyłka zaklasyfikowana jest jako materiał lub towar niebezpieczny, artykuł, którego transport
jest niedozwolony lub ograniczony przez IATA, ICAO lub organy administracji publicznej;
- przesyłka, nie ma sporządzonej deklaracji celnej, o ile jest ona wymagana przez przepisy celne.

21.Nadałem przesyłkę większą niż podałem w zleceniu. Co dalej?

Jeśli przesyłka nie została jeszcze odebrana od Nadawcy, możemy edytować zlecenie wpisując poprawne dane.
Natomiast przesyłki odebrane od Nadawcy przez Kuriera są weryfikowane w magazynie wybranej firmy kurierskiej. Przesyłki są sprawdzane na podstawie podanych przez Państwa informacji w zamówieniu. W przypadku podania nieprawdziwych danych dotyczących wagi, wymiarów, zawartości oraz sposobu opakowania przesyłki, jesteśmy uprawnieni do wystawienia Państwu dodatkowej Faktury VAT na kwotę wynikającą z różnicy cenowej pomiędzy faktyczną ceną za przesyłkę a ceną zapłaconą przez Państwa jako Nadawcę.

W przypadku nieopłacenia przez Państwa dodatkowej Faktury we wskazanym terminie, mamy prawo do wstrzymania świadczenia usług na rzecz Państwa, zablokowania dostępu do konta oraz zaliczenia na poczet przeterminowanych płatności wysokości pobrań (COD) Państwu należnych, a w sytuacjach skrajnych naliczenia odsetek z tytułu nieterminowych płatności.
W Przypadku nieopłacenia wysłanej faktury lub rachunku w wyznaczonym terminie przez osobę prywatną lub firmę, zostanie zgłoszona przez Marmix.pl do Krajowego Rejestru Długów

22.Czy mogę nadać przesyłkę paletową?

Tak. W obecnej chwili oferujemy przesyłki na paletach Euro o podstawie 120cmx80cm. Wysokość załadunku liczony razem z paletą nie może przekroczyć 200cm a maksymalna waga to 1000kg.
Należy pamiętać, że towar umieszczony na palecie nie może wystawać poza jej obręb oraz musi być do niej umocowany za pomocą folii strech od góry i od dołu.

Uwaga!
Jeśli macie Państwo do przesłania przedmiot wystający poza obręb palety, bez względu na to czy jest to przesyłka krajowa czy zagraniczna – prosimy o kontakt z naszym biurem-POMOŻEMY!

 

23.Pojawił się komunikat: „Płatność nie została dokonana".

Prosimy spróbować ponownie za kilka minut.
Czy muszę ponownie wprowadzać dane dotyczące przesyłki?
Tak trzeba złożyć ponownie zamówienie i dokonać płatności według instrukcji zawartych na stronie płatności transferuj.pl

24. Kiedy i jak otrzymam fakturę za wysłane paczki poprzez serwis Szybkapaka.pl?

Aby otrzymać fakturę należy zarejestrować się w serwisie jak firma.
Faktury wysyłamy drogą elektroniczna na adres mailowy na początku nowego miesiąca i jest to faktura zbiorcza za wszystkie przesyłki nadane w danym miesiącu.

25. Znalazłem błąd na Waszej stronie, jak go zgłosić?
Cały czas rozwijamy nasz Serwis, aby zapewnić Państwu maksymalny komfort pracy z naszą platformą. Jeżeli jednak nie ustrzegliśmy się błędów i na naszej stronie znaleźliście Państwo błąd prosimy o zgłoszenie go za pośrednictwem formularza kontaktowego

26.Nie zgadzam się z Waszym regulaminem? Czy mogę skorzystać z usług?

Warunkiem niezbędnym i koniecznym do skorzystania z naszych usług jest akceptacja Regulaminu Serwisu www.szybkapaka.pl i Polityki prywatności oraz Regulaminu firm kurierskich z usług których korzystamy. W przypadku braku akceptacji powyższych punktów nie będziecie mogli Państwo skorzystać z naszych usług.

 

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie ? Napisz biuro@szybkapaka.pl lub zadzwoń 500380730